Brochure

Vluchtig kwam hij binnenlopen. “Eh hello? Do you have a brochure of the hotel?” Correct stond ik hem te woord. Heerlijk vind ik het om Engels te spreken. Maar op deze gast moest ik me concentreren, hij praatte snel en met een plattelands accent. Wat een enthousiasme had deze man, vol lof over Breda, de prachtige binnenstad, de vriendelijke mensen en de ontspannen sfeer. Maar zelf kwam hij ver van ontspannen over, hij kwam met een ander doel.

Diezelfde ochtend had hij bijna 600 km gereden. Vanuit Calne, ten oosten van Bristol. Een dorp gelegen in het ceremonieel graafschap Wiltshire. Ceremonieel doordat de vertegenwoordiger door de vorst aan het graafschap is toegewezen. Onze vorst was ook getuige van een ceremonie deze week. Net als deze onbekende meneer, hij creëerde zijn eigen ceremonie vanuit Calne naar Breda. Op gevoel kwam hij om te bidden in de Grote Kerk, om te steunen. Kippenvel bezorgde het me.

De haast, alsof hij het moest doen. Het enige wat hij kan doen, respect tonen.
Hij nam een kaartje mee en zou terugkomen. Langer dan drie uur.

Geef een reactie

